Mat
Třída se rozdělila na menší, tzv. domovské skupinky. Tyto skupinky měly 5 členů. Žáci dostali kartičky s čísly 1,2,3,4 a 5. Potom byly rozdány texty, které byly očíslovány. Text byl předem rozdělený na 5 části a pro větší přehlednost očíslovaný. Jedničky dostaly část jedna, dvojky část dvě,…Poté byly vyzvány všechny jedničky, ať se svými úkoly seskupí k sobě, všechny dvojky, všechny trojky, čtyřky i pětky. Tyto skupiny byly expertní.
Členové domovské skupiny se mohli ptát na každou nejasnost. Pokud jejich člen – expert na nejasnosti neuměl odpovědět, mohl požádat celou expertní skupinu, aby problém objasnila.
Expertní skupiny měly za úkol nastudovat úkoly, která jim byla přiděleny začaly na nich pracovat. Když žáci ukončili svou práci v expertních skupinách, vrátili se do původních – domovských – skupin a vypracované úkoly si zkontrolovali.
Na závěr byli jednotlivci vyzváni, aby nejrůznějšími způsoby předvedli, jak látku zvládli.
Úkoly:
Karel měl přečíst 3 knihy. Jedna měla 127 stran, druhá 158 a třetí 274 strany. Všechny knihy měl přečíst za 4 týdny. Kolik stran musel přečíst každý den?
1
Sestroj obdélník KLMN, jestliže / KL / = 7 cm, / MN / = 4 cm. Nejprve si ho načrtni. Urči obvod.
2
Petra obšívala čtvercový ubrus ozdobnou stuhou. Kolik stuhy spotřebovala na celý ubrus, jestliže jedna strana měří 135 cm? Kolik stuhy by spotřebovala na 4 takové ubrusy? Načrtni.
3
|
Sčítej písemně |
|
||
|
|
|
|
|
9 364 + 207 + 201 + 69 258= |
|
|||
|
|
|
|
|
3 867 + 32 156 1 450 000 + 2 236= |
||||
|
|
|
|
|
54 201 + 58 426 + 1 869 + 4 308= |
||||
|
|
|
|
4 |
|
Vypočítej. Kontrolu proveď násobením |
||||
|
|
|
|
|
|
1 355 : 5 = |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
57 663 : 9 = |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 836 : 6 = |
|
|
|
5 |