DIDAKTICKÉ HRY

Didaktické hry řadíme do tzv. aktivizačních metod.
Cílem aktivizačních forem a metod výuky je, jak napovídá název, aktivizovat žáky. Je třeba věnovat zvýšenou pozornost tomu, aby aktivace žáků byla co nejefektivnější. Aktivizující a alternativní výukové metody plně počítají s aktivitou žáků. Jde nám tedy o aktivní zapojení žáků do učení.

 

Nejčastější používané didaktické hry

 

1. Herní aktivity sloužící k motivaci a zpestření výuky.


2. Řešení úloh (individuální, skupinové).


3. Odpovídání na otázky (slouží zejména pro opakování vědomostí, může být individuální nebo skupinové).


4. Brainstorming (napsat vše, co souvisí s učivem) .


5. Práce s literaturou (procvičování dovednosti práce s textem, vyhledávání informací).


6. Metoda KIM (procvičování paměti).


7. Práce s videem (např. promítání bez zvuku, žáci komentují, co vidí).


8. Obdoba televizních soutěží a her.


9. Obdoba známých dětských her (piškvorky apod.).


10. Tajenky.

11. Puzzle